Fırın Yemekleri

1 Mart 2013 Cuma

Karalahana Çorbası

Karalahana Çorbası

  Karadenizi çok severim.Her taşı ayrı bir güzeldir.Her yerinden sular coşarak akar.Yeşilin ve mavinin yüzlerce tonu vardır.Oralara gittiğim zaman gezmeye ve doğa manzarasını seyretmeye doyamıyorum.İnsanını içi huzur buluyor.Ne sıkıntı kalıyor ne mutsuzluk.Eğer gitmediyseniz Karadeniz özellikle Trabzon taraflarını ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum.Eşim Trabzonlu ama sevmemin sebebi bu değil sadece doğa güzelliğine hayran kalındığı için.Giderseniz hak verirsiniz:))
  Eşimin memleketi olduğu için oranın yemeklerinin çoğunu çok sever.Ama ben yapabiliyor muyum o tartışılır.İnsan ailesinden gördüğü ne ise onları daha sık yapıyor.Allah'dan farklı yemekleri yapmayı ve denemeyi seven bir insanım.Bu yüzden evde her çeşit yemekler yapılır.Tabi ki ben işten fırsat bulabildikçe.
  İşte bu karalahana çorbasını da eşimin ablasından öğrendim.Ben de severek yiyorum.Sık sık yapabiliyor musun diye sorarsanız tabi ki hayır.Yinede eşimin çok fazla özlemesine de müsaade etmiyorum.

Malzemeler:

  1. 2-3 bağ karalahana
  2. 1 su bardağı barbunya
  3. 1,5 ceviz büyüklüğünde (aslında sevmeye bağlı)iç yağ
  4. Kıvamına göre 2 veya 3 çay bardağı mısır unu
  5. tuz
  6. Varsa kuru acı kırmızı biber ve ya pul biber


Yapılışı:Karalahanaları yıkayıp ince ince doğruyoruz.Kaynar suda 10-15 dak.kaynatıyoruz.Suyunu döküp tekrar su dolduruyoruz.İçine tuz,pul biberini ve iç yağını da  koyup düdüklüde 1 saate yakın pişiriyoruz.Pişen kara lahanaları blendr dan geçiriyoruz.Fakat çok ezmiyoruz.Hafif iri kalacaklar.Ardından içine barbunyalarını koyuyoruz.Mısır ununu ayrı bir kapta su ile eritip çorbayı karıştırarak azar azar döküyoruz.Bir miktar daha pişirip servis yapıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder