Fırın Yemekleri

9 Mart 2013 Cumartesi

Fırında Sarıkanat

                                      Fırında Sarıkanat

Herkese merhaba bugün sizlere yemeyi ve temizliğine rağmen yapmayı çok sevdiğim balık tarifimi paylaşacağım.Bu balıkları sağ olsun anneciğim ve babacığım Bandırmadan gönderdi.Marmara denizinin balıkları çok lezzetli olur.Biz Antalya'da pek ağız tadıyla balık yiyemiyoruz.Grida hariç tabi ki.Bu bir süre için yediğim son balıklar.Difriz de bir bukadar daha var ama bana diyet için yasak.Olsun yemesen de olur:))

Şunu hatırlatmak istiyorum.Balıkları difrize koyarken deniz suyu arındırılmamış ve içi temizlenmemiş olması daha sağlıklı.Kısacası denizden çıktığı gibi dolaba konması sağlık açısından daha uygu.
Malzemeler
İsteğe bağlı Sarıkanat veya istenilen büyük balıklardan
bir miktar tereyağ
3-4 adet soğan
2-3 adet patates
tuz
pişirme kağıdı
folyo
domates

Yapılışı:Balıkları temizledikten sonra içini ve dışını tuzluyoruz.Unutmayın balık tuzu sever.Tepsinin altına pişirme kağıdı serip(temizliği kolay oluyor)balıkları diziyoruz.Ben yazın balıkların içini domates rendesi ile dolduruyorum.Kışın da eğer yazdan yapılmış varsa güzel oluyor.Tepsinin içine iri doğradığımız patatesleri tuzlayıp ve soğanları da ikiye bölüp tepsiye ekliyoruz.Bazen diş diş sarımsakları da kabuklarını soymadan atıyorum.Pişince lokum gibi oluyorlar.Balıkların üstüne birer tatlı kaşığı tereyağı koyuyoruz.Tepsinin üstünü tekrar yağlı kağıt (folyo yiyeceklere direk temas etmemeli sonuçta fazla miktarda kimyasal var)serip folyo ile kapatıyoruz.

220 derecede 30 veya 40 dakika pişiriyoruz.Piştikten sonra folyo ve pişirme kağıdını alıp güzelce üstünün kızarmasını sağlıyoruz.
  Yanında güzel bir salata ile afiyetle yiyoruz:))






6 yorum:

  1. ooo İlhan beye rakip geliyor:))))şaka bir yana festigan arkadaşım da balık yemekleri çok paylaşır kendisi bir gurme sizin gibi...ben hayvanları çok sevdiğimden et dışındaki yemekleri daha seviyorum ama size afiyet olsun...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.Aslında 5 senedir balık yiyorum.Ondan önce yemek den bile saymazdım.Neler oldu bana anlayamadım.Sanırım huyum değişti:))

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş olmuş sağlıklı hemde..Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim arkadaşım.

    YanıtlaSil
  5. Mmmmm nefis çok seviyorum balığı eline sağlık canım:)sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim.5-6 senedir benim de favori yemeğim.Bendende kocaman sevgiler

    YanıtlaSil