Fırın Yemekleri

11 Mart 2013 Pazartesi

Yine Bir Hafta Başı

                                     Güzel bir hafta dileğiyle herkese merhaba.
  Dün ve bugün Antalya'nın havasının pek keyfi olmasa da bizim keyfimiz yerinde.Pazar günü biraz dinlenmek istesem de yine dışarıda geçirdim.Eşim arkadaşı ile balığa gitti ben de alışveriş bahanesi ile Migros'a.Gitmeden yemeğimi de hazır edeyim dedim.Hayatımda belki ilk defa bu diyete başladığımdan beri canım kuru biber ve patlıcan dolması istedi.Belkide bir şey yiyemediğim için psikolojik olarak istemişimdir.Her ne şekilde istemiş olursam olayım iyi yapmışım.Çünkü keyifle yedik.Tabi biberlerin acı çıkmasını saymazsak:))
  Nasıl yaptığımı anlatayım çünkü bulgur yasak olduğu ve pirinci de sevmediğim için biraz değiştirdim.Kendime makarna ile eşime de şeker olduğu için pirinç yerine bulgurla yaptım
Kuru Biber ve Patlıcan Dolması
Malzemeleri
10 adet kuru biber 
10 adet kuru patlıcan
1 su bardağı bulgur
1,5 yemek kaşığı domates salçası 
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çorba kaşığı kuru nane
2 büyük kuru soğan
tuz,karabiber,az kimyon.
Yeteri kadar zeytin yağ
yarım çay bardağı zaytin yağ
pul biber
limon tuzu



Yapılışı:Kuru biber ve patlıcanları suda yumuşayana kadar haşlıyoruzArdından çıkartıp süzüyoruz.Ayrı bir yerde soğanı rendeleyip içine bütün malzemeleri karıştırıyoruz.Ben bu aşamada bulguru koymadan hazırladığım içten bir miktar ayırdım ve geri kalanına bulguru (tabi ölçüsünü azalttım)karıştırıp biber ve patlıcanları doldurdum.



  Ayırdığım içe gelince Barillanın tam buğday unundan yapılmış makarnalarını alıp bir güzel rondodan geçirdim.Tam buğday olunca daha sağlıklı.Ama çok ufalamadım.Ardından bunu ayırdığım içe karıştırdım ve diğer biber ve patlıcanları doldurdum.


İçlerini fazla doldurmuyoruz ve uç kısımlarını birbirine yapıştırıyoruz.Dağılmaması için.Üstüne çıkacak kadar suya yeteri kadar limon tuzu ve tuz koyup dolmaların üstüne döküyoruz.Yarım çay bardağı zeytin yağını da üzerine gezdirip pişiriyoruz.
İkisini de ayrı tencerelerde pişirdim.Makarnalı olanını ben yedim ve süper olmuştu.Lapa da olmamış afiyetle yedim.


Yalnız içine pul biber koymuştum.Biberler de biraz acıymış ikisi birleşince düşünün artık.Ama yinede hepsi bitti:))

2 yorum:

  1. Enteresan..Makarnalı dolma hiç yapmadım da, yemedim de, duymadım da... şimdiye dek :) Ellerine sağlık..Değişik olmuş...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.Bazı şeyler doktorum tarafından yasaklanınca kendim için alternatifler üretmek istedim.Yiyenlerde beğendiler.

    YanıtlaSil