Fırın Yemekleri

25 Şubat 2013 Pazartesi

Fasulye Turşu Kavurması

  Eşim Karadenizli olduğu için mi bilmiyorum ama Karadeniz yemeklerini çok seviyorum.Her ne kadar yağlı yemekleri pek sevmesen de Karadeniz in yemekleri hep tereyağlı ama bir o kadar da lezzetli.:)Sanırım damak tadıma uyan şeylere yağlı da olsa hayır diyemiyorum.Tabi ki yinede hep ölçüsünde yiyorum.
  İşte turşu kavurması.Ölçülerim göz kararı çünkü ben de öyle yapıyorum.Zaten çok da sorun olmuyor.
  Biz bu kavurmayı eşimin köylerin de yetişen dağ soğanı dedikleri bir otla yapıyoruz.Tadı biraz farklı ama çok lezzetli.Siz muhtemelen bunu bulamayabilirsiniz o zaman bol sğan da koyarak yapılabilir.Ama aynı tadı vermez üzgünüm.
  Malzemeleri:

  1. Yeteri kadar fasulye turşusu
  2. Tereyağ
  3. Eğer bulabilir dağ soğanı veya bol kuru soğan.
  Yapılışı:Tereyağını eritip soğan koyacaksanız piyazlık doğradığınız soğanları ekleyip güzelce kavurun.Dağ soğanı ile birliktede kuru soğanı kullanabilirsiniz.Ardından 2 ve ya 3'e bölünen turşuları koyup dağ soğanını da ekleyi iyice kavuruyoruz.İşte bu kadar kolay.Önemli olan malzemeleri bulabilmek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder