Fırın Yemekleri

20 Şubat 2013 Çarşamba

20.02.2013

  Bütün gece yağmur yağdıktan sonra sabah güneşli bir güne merhaba dedik.

  Size bugün benimde çok sevdiğim ve muhteşem bir besin olan yoğurttan bahsetmek istiyorum.Bir çok arkadaş eminim kendisi mayalıyordur.Ben de çok uzun süredir temizliğine son derece inandığım sütçü teyzemiz den alıp mayalıyorum.Yoğurt yapımı için sütü en az 15 dakika kaynatıyorum ve soğumasına izin vermeden mayalayacağım kabına koyup sıcak durması için battaniye ile hazırladığım yerine koyuyorum.derecem ile (derecesi olmayanlar için serçe parmağı yanmayacak kadar)25 dereceye gelince 1 kutu actica ve içine 5 kg süt için 3 adet maflor koyuyorum.Battaniyeye sarıyorum çünkü üşürse bakteriler mayalanmaz.3,5 4 saat bekletip dolaba kaldırıyorum.
  Kısaca maflor u anlatayım.İçinde bol miktarda probiyotik var.Bağırsak ve sindirim sistemini düzenleyici.Bana doktor tavsiye etmişti.Daha sonra her gün içeceğime,yoğurdu mayalarken içine koymaya karar verdim.Ben çok memnun kaldım.Size de tavsiye ederim.
  Yoğurdu her öğünde yerim.Hatta kahvaltı da bile yiyebilirim.Bildiğim kadarıyla mayalanıp içeriği değişime uğradığı için sütten daha yararlı bir besin.Ben suyunu atmıyorum.en faydalı yeri.Yoğurt aldığımız yerden sürekli sulanır o suyu ben bir kavanoza biriktiririm.Zaman zaman ayran olarak ara öğün yerine bile eşimle tüketiriz.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder